Abradab – Abradabing


Abradabing – czwarta solówka Marcina Martena, który występuje pod pseudonimem Abradab. Dab to 1/3 grupy Kaliber 44, do której należeli nieżyjący Magik oraz brat Marcina, Joka. „Abradabing” to pierwsza płyta, na którą bity dostarczył jeden producent i żaden z nich nie został przygotowany przez samego Abradaba. Produkcją bitów zajął się O.S.T.R. (Adam Ostrowski), który jest znanym i zdolnym raperem, a jeszcze lepiej wychodzą mu właśnie podkłady muzyczne.

Nie mam zamiaru tutaj opisywać każdego kawałka z osobna, ponieważ nie ma to głębszego sensu. To jakby opisać każdy rozdział książki lub spalić bardzo dobre opowiadanie. Tego po prostu trzeba posłuchać. Na płycie znalazło się szesnaście utworów, których świetnie się słucha. Bity OSTRego i rap Daba to po prostu miód dla moich uszu. Warto było czekać. Na płycie znalazło się również miejsce dla gości – pojawili się Koniu i Abdul (Kontrabanda), O.S.T.R., Cadillac Dale, Frenchman oraz obowiązkowo – Gutek.

Wiele osób sądzi, że Abradab ma zbyt delikatny głos do bitów Adama, jednak wydobywa on z nich coś, czego inny raper nie dałby rady uzyskać. Jest jednak kilka bitów, które świetnie nadają się, aby jeszcze ktoś inny napisał do nich swój kawałek. Bit z „Czuję się jak” wciąż ma spory potencjał i mam nadzieję, że nie będzie trzeba czekać długo, aby ktoś udostępnił podkłady do użytku innych raperów.

Tekstowo płyta wypada rewelacyjnie. Wiedziałem, że fani Daba mogą liczyć na kawałki o poważniejszej tematyce, te wyśmiewające oraz przynajmniej jeden „supermegazajebisty” (jakim zdecydowanie jest „Yo Yo”), przy którym nawet największy sztywniak złapie się na tym, że w pewnym momencie chciał zacząć kiwać głową do bitu. Goście również nie zawiedli. Jedyne, co mnie zmartwiło, to wybór kawałka „Mamy królów na banknotach” na singla promującego płytę. Rozumiem, że nadaje się do rada i jest kawałkiem, w którym przekaz znajdzie największy debil. Osobiście na singla wybrałbym inny utwór.

PS Zauważyliście, że rap wraca do łask stacji radiowych oraz telewizji? Po części jestem szczęśliwy, a po części jestem zmartwiony.
PS 2 Jeszcze tyle płyt do kupienia, a pieniędzy mało. Co robić?

Otagowane , , , , , , , , , , , ,

7 thoughts on “Abradab – Abradabing

  1. Andrzej pisze:

    Abradab to zew mojego gimnazjum. Co ciekawe zaś – wciąż żywa i genialna 😀

  2. abduwisimulacha pisze:

    wordpress ssie

  3. dedykowane pisze:

    lubię Go, wie co robi 😉

  4. Dulak pisze:

    Nie moje klimaty :<

  5. dedykowane pisze:

    Opisałam moje ulubione, ale fakt ‚Tylko dla dorosłych’ jest konkretna jak zreszta praktycznie wszystkie plyty Ostrego ;>
    Vienia podeszla mi srednio, a Abradab caly czas trzyma poziom ;D

    W tym roku czekam najbardziej na plyte Piha i jak wspomniales wiąże nadzieje z 3oda ;>

Skomentuj

